Een snel, sneller, snelst berichtje - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu Een snel, sneller, snelst berichtje - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu

Een snel, sneller, snelst berichtje

Blijf op de hoogte en volg Emmy

02 Augustus 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia ora lieve mensen die onze site bijhouden,

Je zou misschien denken dat we gek worden van jaloezie naar het warme weer in dat normaal gesproken koude kikkerlandje, en dat we na de gletsjers wel aan wat warmers toe waren, maar niets is minder waar!! We konden er geen genoeg van krijgen en besloten om nog meer kou op te gaan zoeken. We wilden sneeuw!! Dus zijn we naar Queenstown toe gegaan om te gaan skieen. Queenstown is veruit de gezelligste stad van Nieuw-Zeeland en trekt ook de meeste toeristen. Er worden heel veel activiteiten aangeboden en je kan er dus goed skieën.

Na een minder fijne nachtrust in een erg gezellig, beetje té gezellig, en erg lawaaierig, beetje té lawaaierig, hostel (lang leve de campervan!) zijn we met een pendelbus naar Cardrona gegaan waar de mensen altijd gezellig zijn, waar de sneeuw altijd wit is, waar de zon altijd schijnt (behalve als wij er zijn), waar de stoeltjeslift een leuk uitzicht biedt op stuntelende mensen, waar je van boven naar beneden kunt skieen, waar een touw een goed vangnet biedt voor vallende mensen en waar we onszelf de hele dag goed vermaakt hebben!
Jose had nog nooit geskiet maar ging het gevaar niet uit de weg, dus zodoende kwam het tot een korte privéles van emmy waarin het sturen en remmen centraal stond, wat niet altijd even soepel verliep...Gelukkig hebben ze hekken uitgevonden zodat je niet van de berg afvalt :) Uiteindelijk zijn we 5 keer de berg afgesjeest van boven naar beneden, in erg hoog tempo natuurlijk, waarbij Jose 3 keer is gevallen. Dit is natuurlijk een prestatie waar je trots op kunt zijn!

Verder zijn we ook erg trots op onze fotosessie!! Natuurlijk doen wij niet moeilijk en delen we deze foto’s graag met jullie, ze zijn dan ook erg professioneel genomen door de camera himself met timer. Altijd handig zo’n timer, we zijn nu bijna 10 weken weg en we hebben de timer nog niet zo heel lang geleden ontdekt.

OW!!! Dat brengt ons op het volgende kleinigheidje dat we zo rapido hebben ontdekt...
Weten jullie nog ons gemopper, gemekker, gezanik en gezeur over het bijwerken van de site?? Naja, laten we het zo zeggen: dat had niet echt nodig geweest als we dit kleinigheidje eerder ontdekt hadden. Het is namelijk zo dat je foto’s en video’s in 1 keer kunt uploaden in plaats van allemaal individueel!!!!!!!! Zijn we erg blij mee, ondanks dat we over precies 1 week van nu in het vliegtuig zitten en de site dus waarschijnlijk niet zo heel vaak meer wordt bijgewerkt. Dit betekend overigens natuurlijk uiteraard niet dat we niet van jullie verwachten dat onze site niet meer bij jullie favorieten blijft staan en niet dagelijks bekeken blijft worden...Niet dan??

Vanaf Queenstown zijn we doorgereisd naar Balclutha om Jose’s familie te bezoeken. Naarmate we dichterbij kwamen werd het weer steeds slechter en het heeft deze 2 dagen ook wel aardig hard geregend.
Later hoorden we dat er een grote storm op het noordereiland en het noorden van het zuidereiland (verwarrend??) heeft gewoed.
Rivieren die overstroomden, huizen die de zee in werden gesleurd, wegen die waren afgesloten en een ferry die gezonken is! Het schijnt aardig heavy geweest te zijn, maar gelukkig hebben wij er, op de regen na, niet echt iets van gemerkt. Sommigen van jullie waren ook al aardig op de hoogte van de storm, leuk dat jullie voor ons het weer in de gaten houden en bedankt voor het mailtje en de bezorgdheid die we daaruit opmaakten :).

In Balclutha aangekomen kregen we geen thee, want na 16.00 uur werd er geen thee of koffie gedronken om warm te blijven, maar werden er alcoholische versnaperingen geconsumeerd. Maar aangezien wij geen bier, wijn, wisky, nep-baileys, jagermeister , gin of vodka drinken werd er even een fles malibu gehaald...verder doen wij natuurlijk niet moeilijk! Na een tijdje hadden we het niet meer koud en onze pool-vaardigheden zijn weer naar het nulpunt gedaald, haha!

De volgende dag regende het nog steeds, maar aangezien wij diehards zijn die natuurlijk wel iets van het land willen zien, toch de hort op. In de omgeving van Balclutha is in ieder geval zat te zien! We hebben een korte boswandeling gemaakt waar we de waterval hebben bezichtigd die iets meer water bevatte als normaal (zou de regen daar iets mee te maken hebben??), we hebben de zeldzame, verlegen geel geoogde pinguin gezien en de bedreigde nieuw-zeelandse zeeleeuw in hun natuurlijke leefomgeving en we hebben de vuurtoren gezien, hier waaide het heeeeeel hard by the way!

Met nog steeds overal spierpijn (emmy had nergens last van) vervolgens naar Christchurch gereden. We zouden eigenlijk naar Dunedin gaan, want hier heb je ook zeeleeuwen en pinguins, maar na een korte stop bij het informatiecentrum besloten we dat we geen zin meer hadden in een 4 uur durende wandeling met een gids in de regen in de hoop dat je misschien zeeleeuwen en pinguins ziet.

Onderweg hebben we nog wel een aantal omleidingen gehad omdat de wegen waren overstroomt door de storm. (Welke storm??)
In Christchurch hebben we een holiday park gevonden en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan, eindelijk weer in onze campervan :).

De volgende dag doorgereden naar Hanmer springs, want we waren inmiddels na al dat reizen en na alle actie enzo wel toe aan een relax-dagje. En waar kan dat beter dan in een lekker verwarmd poolletje?? Nu we weer helemaal bijgekomen zijn reizen we morgen weer terug naar Christchurch. Hier verblijven we nog maar 3 dagen voordat we terug naar Auckland vliegen om daar nog 3 dagen te vertoeven voordat we terug naar Nederland vliegen volgende week. Geen idee wat we nog allemaal gaan doen, want ook aan onze planning komt een eind. We zijn in ieder geval wel blij dat we de eindbestemming hebben bereikt, want nu kunnen we niet meer vastlopen door onder water staande wegen, ingesneeuwd raken of pech krijgen met de van.

We kunnen nu letterlijk zeggen: tot snel!!!

Haere ra,

Emmy en Jose