Koud, kouder, koudst...BRRRR - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu Koud, kouder, koudst...BRRRR - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu

Koud, kouder, koudst...BRRRR

Blijf op de hoogte en volg Emmy

29 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Kia Ora lucky bastards met 28 graden!

Hier alweer een nieuw bericht (snel he!), we hebben onszelf al gecomplimenteerd maar alle complimentjes zijn welkom hoor...Voel je niet verplicht, figuurlijk gesproken dan he :) .

Maar goed, eindelijk de regen achter ons gelaten. Na een tweetal slechte(re) dagen in Abel Tasman national park, nu 2 grandioos mooie dagen gehad in Greymouth en Franz Josef Glacier! Wel wat aan de koude kant, maar met een lekker zonnetje erbij hebben wij niets te klagen. Behalve dan dat vanavond de stroom al 3x is uitgevallen. We hebben een klein vermoeden dat onze heater hier iets mee te maken heeft, die heeft namelijk al een aantal dagen kuren. In ieder geval doet ie het nog steeds en dat is maar goed ook, want het vriest sávonds en zonder heater is het binnen net zo koud als buiten. Duimen dat ie ons de laatste 2 weekjes niet in de steek gaat laten...

Maar goed, in Greymouth zelf niet zo heel veel te beleven. Gelukkig zaten we in een luxe holiday park waar wij ons prima vermaakt hebben in de tv-lounge en game-room. De volgende dag naar de Pancake rocks geweest. Dit is een rotsformatie in de zee waar ze een soort van toeristen-trekpleister van hebben gemaakt, wel een mooie omgeving. Als je het pad helemaal uitwandelde kwam je op een stukje strand dat je kon betreden op eigen risico. Nou, dat heeft Jose geweten...die moest rennen voor de golven, maar die waren iets sneller dan zij...Hahaha!

De volgende dag zijn we naar Shantytown geweest. Dit is een oud pioniersdorpje uit 1860 dat is nagebouwd. Tegen alle verwachtingen in hebben we ons hier ontzettend goed vermaakt!! Met vele kodak-momentjes en een hoop lol, een heuze fotosessie en een treinreisje in een ouderwetse stoomtrein was het een hele leuke dag.

Daarna zijn we naar Franz Jozef gereden. Dit is echt een ontzettend klein dorpje met ongeveer 10 huizen, maar met mooie gletjers. En, gelukkig voor ons, een heel gezellig holidaypark waar het lekker druk is. (En waar de stroom inmiddels voor de 4e keer is uitgevallen).

Vandaag naar de Franz Jozef Glacier geweest. Dit is een glacier midden in het regenwoud en nou hebben we ons laten vertellen dat dit heel bijzonder is. Het had met een aantal factoren te maken, maar welke?? In elk geval zijn er maar 3 op de hele wereld, 2 in Nieuw-Zeeland: de Franz Jozef en de Fox Glacier en 1 in Argentinie.
Het was echt een super gave dag!! Heel veel ijs vooral...holen en gaten, stijle hellingen en ZON!! Wel zijn we helemaal afgepeigerd nu, pfff das echt zwaar! We gaan straks lekker slapen..maar eerst een andere slaapplek zoeken want de stroom heeft er geen zin in en das koud in de van...

Morgen reizen we door naar Queenstown voor een aantal sportieve daagjes waarvan we jullie uiteraard snel weer op de hoogte brengen! Want die complimentjes van onszelf bevallen ons best goed!

Haere ra,

Emmy en Jose