Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Emmy

18 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallowa,

Vandaag was het einde van het cheetahproject en wat een geweldig project was het!!! Vooral de laatste week is super snel gegaan. Afgelopen maandag heb ik nog les gegeven aan kleine kinderen. Heb je je baan opgezegt ben je nog aan het lesgeven. En nog wel aan kleine kinderen ook! We moesten ze wat leren over cheetahs. Of het geslaagd is, is nog de vraag.

Verder zijn we bij het bedrijf Protrack geweest. Hier hebben gezien hoe stropers de dieren vangen. Protrack wordt ingehuurd door vele prive game farms die last hebben van stropers. Zij proberen ze op te sporen. Zestien dagen in de bush met alleen een slaapzak. Je mag niet eens je schoenen uit doen al die dagen. En heb hun slaapplek gezien....dat is iets meer dan een normale 'survival' dag. Hoewel wij wel een survival dag zouden hebben en een sleep out in de bush, is dit helaas niet doorgegaan. Het regende en we hadden niet geleerd hoe je een hut moest bouwen. Dus helaas is dat niet doorgegaan. Wel moesten we het avondeten verdienen door punten te scoren. Deze punten kon je krijgen door dingen te vertellen over de jungle. We reden een rondje en moesten vertellen welke dieren we zagen, welke bomen en wat voor functie die allemaal voor je te betekenen kan hebben. Ik was uiteraard niet zo goed in de bomen en planten, maar door te vertellen welk voetspoor we zagen kon ik toch nog een beetje punten voor de groep verzamelen.

Helaas zijn de jongen niet meer geboren, die cheetah staat bij mij dus ook direct op de zwarte lijst. Een andere cheetah had nierfalen dus die moet ge-euthanaseerd worden. Klinkt gek maar het was echt intressant om mee te maken. Na het euthanseren werd het dier opgesneden. Van elk orgaan moet een stukje opgestuurd worden voor onderzoek. En het ontleden van dieren laat ik niet snel voorbij gaan. Dit is helaas voor de rest van de groepsgenoten ook te zien op de foto's. Wie staat er namelijk weer met dr grote neus op alle foto's en nog wel op de voorgrond....je raad het al, ik! Het was dus een zeer intressante middag.

Nog een dagje wezen quadbiken, gewoon omdat het kan. En op de laatste dag hebben we gevoerd met een loer. Erg gaaf om de dieren op volle snelheid te zien. Wel jammer dat de loer ook met een zwieper aankomt dus als die tegen je benen komt kan ik je vertellen dat het erg zeer doet. Je moet er wat voor over hebben om gedrag van dieren te zien :s
Daarna hebben we nog even wat interactie met de dieren gehad. Een leuk afscheid dus.

Vandaag was de reisdag tussen twee projecten en ik zag enorm op tegen de vliegreis. Gelukkig was er een hele aardige gast die naast me zat en me aan de praat hield. Dus op die manier was er ineens een half uur voorbij zonder het te merken. Op dit moment zit ik in een gasthuis en heb de komende drie dagen een soort introductie over Afrika. Ik zit hier nu al 6 weken maar daar hebben we het niet over.
Daarna ga ik naar de haaien...uhh leeuwen.
Zal ook nog wat foto's toevoegen zodat jullie wederom niet kunnen klagen.

Groetjes!!!!

  • 08 Maart 2013 - 19:19

    Coby Woudt (moeder Hanneke):

    Hoi Emmy,wat een mooie foto's zeg van die prachtige dieren,jij maakt heel wat mee daar in het verre Afrika.

    Een hele mooie ervaring om dit te allemaal te doen en (durven) .Maar het past wel bij je geloof ik,het moet niet te gewoon zijn allemaal.

    Ik vind het leuk om je reisverslagen te volgen,dus blijf maar lekker schrijven!!!!

    Veel plezier met de beestjes en geniet van de prachtige omgeving ...

    Veel liefs Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 10751

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

IJsland 2016

20 December 2015 - 02 Januari 2016

Mozambique 2015-2016

18 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Zuid Afrika part ll 2015

28 Maart 2013 - 03 November 2013

Canada 2013

21 December 2012 - 31 December 2012

Zuid Afrika 2013

28 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Curacoa 2012

28 April 2012 - 05 Mei 2012

Mallorca 2012

17 Februari 2012 - 20 Februari 2012

Winterberg 2012

04 November 2011 - 21 November 2011

Japan 2011

17 April 2011 - 22 Mei 2011

Australië 2011

21 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Nieuw Zeeland 2008

20 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Corfu 2007

Landen bezocht: