Monkey's - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu Monkey's - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu

Monkey's

Blijf op de hoogte en volg Emmy

18 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Letsitele

Hallowa,

Hier nogmaals even een berichtje. Heb nog steeds geen internet op mn eigen computer en dat is zeer vervelend want ik voel me bezwaard om continu om een computer te zeuren. Dat doe ik dan ook niet dus duurt het even voordat de berichtjes komen en Juul...ook de foto's ;) Wat leuk trouwens dat iedereen de Australie film leuk vond, misschien moeten we hem in de bios laten draaien. Verdienen we misschien alle moeite ervoor terug.

Maar goed monkey's. Ik had volgens mij nog neit helemaal gezegt hoe de dag eruit ziet. Nou ik kan je vertellen niet erg druk, maar wel lang. Ik sta op rond 6 uur, met uitzondering van afgelopen nacht. Toen hadden wij de babies in de kamer en die moesten elke 3 uur gevoert worden. Gezien ik, en dat zal ik lang volhouden, de grootste zeikerd ben van iedereen had ik de dienst van drie uur in de nacht. Als ik naar de wc moest dan kon ik direct de dieren voeren. Dus heb daardoor ook maar mn wekker niet gezet. En jawel...iets te laat maar ik werd wakker om die schreeuwende lelijkerds te voeren. Wat een nacht!!!! Een avondje stappen is makkelijker en beter vol te houden.
Afijn na het opstaan ga je met de dieren richting het hoofdkwartier om hun gat te wassen, en geloof me...die kleine dieren kunnen behoorlijk stinken!! Daarna hoop je genoeg tijd te hebben voor een kop thee, maar omdat ik zo sociaal ben, ben ik vaak de laatste en is die tijd er niet meer. Dan begint het schoonmaken om 7 uur. Je wordt in groepen verdeeld. De ene groep maakt de kooien schoon, de andere de clinic en weer de andere bereid het voer voor de dieren. Om 9 uur luid er een koeienbel die vertelt dat je gaat ontbijten, iedereen laat letterlijk al zn spullen liggen en gaat aan tafel zitten. Daarna ben je tot een uurtje of 11 bezig om alles af te ronden. Verder is het veel tijd om met babies te spelen. Maar er rinkelt nu een belletje dat ik het een en ander al vertelt had dus daar zal ik je niet een tweede keer mee lastig vallen.

Een mooie breek in de week is de Panamic tour. We hebben met een groep van tien door een paar plekken van Afrika gereden en dat was super. Alleen in de auto zitten en naar het uitzicht kijken is al geweldig. We hebben potholes gezien, wil het je wel uitleggen maar dat duurt me te lang, een mooi uitzicht die wat geschiedenis bevat (gezien merendeels niet geintresseerd is ingeschiedenies ga ik je er ook niet mee vervelen) en zijn naar Graskop geweest om te shoppen (minst leuke van alles :p).
Ondertussen langs gamefarms gereden en daar konden we heel wat dieren zien. Vooral veel impala's en bavianen. We hebben ook zebra's gezien maar we reden met zo'n knoerdharde gang voorbij dat ik niet zzeker weet of het de dieren waren of dat er gewoon een zebrapad lag.
De trip was echt heerlijk om er even een dagje uit te zijn want verder werken we zeven dagen in de week. Het is dan niet veel werk maar het is ook wel eens fijn om langer te kunnen slapen dan zes uur in de ochtend.
Ach ik moet het hierna nog een weekje volhouden en dan vertrek ik alweer richting het volgende project, wat gaat de tijd toch snel!!!

Nog even voor Annelies wat weetjes...
-Een struisvogel kan je met een nagel doodmaken, hij doet dit door zijn nagel boven op je borstkast te zetten en dit naar beneden te halen zodat al je ingewanden eruit liggen.
-Apen hebben bijna het tegenovergestelde gedragsymptomen dan honden.
-Apen kunnen drie meter onder water zwemmen.
-Ze hebben op elke haar zeven verschillende kleuren.
-Je klamboe wordt enorm gewaardeerd!!!

Dat was het weer, de bavianen moeten een fles krijgen. Dus tot later.

Groetjes

• 19 Januari 2013 - 18:15

Lindsey:

He lieve Em!

Wat super om je verhalen te lezen!!! Zo gaaf dat je met aapjes nu werkt...ik ben zo jaloers op jou!!! Hahaha, dat was altijd mijn droom om te doen, met aapjes werken...wie weet ooit nog eens ;-)
    Maar wel beetje slaap te kort dus? En overdag super warm...heb je nog wel na dit project even wat rustdagen voordat je het andere project ingaat?
    Wel jammer dat je nog geen foto's erop kunt zetten, ben zo benieuwd, maar we wachten af!!

Hier in nederland is het trouwens behoorlijk koud, zou je wat warmte deze kant op kunnen sturen????

Heeeeeeeel veeeeeeeeel plezier en succes daar em!!!

Dikke kus linds

• 20 Januari 2013 - 18:15

Juul:

Heyhey!

Leuk weer wat van je te horen! Wat een vroegertje elke dag em.. Hebben ze ook allemaal een naam, of geef je die zelf? En was het nou de bedoeling dat ze weer uitgezet worden? Kun je ook trucjes leren?? Ze lijken mij wel schattig behalve dat ze kunnen gillen voor wat eten:)

Intussen is het hier behoorlijk aan het sneeuwen. Echt een dikke laag! Geniet jij maar lekker van het weer daar..

Ik hor wel weer van je!

xxx

• 30 Januari 2013 - 21:56

Hanneke :

Hallo stoere verre reiziger
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik lig helemaal in een deuk achter de laptop om je verhalen.
    Het klinkt allemaal erg leuk wat je doet!
    Volgen mij begin je al aardig je draai te vinden.
    Ben net als alle anderen erg benieuwd naar de foto's. Die zullen vast Jaloers makend zijn.
    Hier is het inmiddels minder koud maar jij hebt het beter met boven de 30 graden. Ik heb vandaag een reis Naar Mexico geboekt.
    We gaan al in april dus nog maar ff en dan dr hoop ik ook wat meer warmte en zon te hebben.
    Meid veel plezier ik houd de berichten in de gaten!
    Hele dikke xxx van reddy 2