aankomst africa - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu aankomst africa - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu

aankomst africa

Blijf op de hoogte en volg Emmy

12 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Letsitele

Hallo,

Eindelijk een berichtje vanuit afrika. Na een dure aankoop van een mooi minilaptopje waarvan je altijd je zinnen opnieuw moet intypen omdat je vingers te groot zijn voor de letters, blijkt dat het hier niet helemaal de functie uitvoert waar ik hem voor had gekocht. Het was de bedoeling dat ik wat mailtjes kon doen etc, maar helaas heeft iedereen hier internet behalve ik :( Iedereen die hier is heeft het al geprobeerd maar het wilt gewoon niet. Dus nu maar even een comp geleent van iemand anders. Toch ben ik wel blij hoor met mn computer want ik kan tenminste al mijn fotos erop zetten. Maar helaas nog geen fotos op deze site. Zet het er maar alvast bij voordat mensen gaan klafgen.

Zal ik dan ook even wat vertellen over de reis? Dat is misschien ook wel leuk. Natuurlijk zoals altijd moest er wat fout gaan. Zo ook deze reis. Bijna richting douane, werd er opgemerkt dat ik een gat in mijn broek had op een wat ongewenste plek. Dus in een recordtempo een nieuwe broek gekocht want de rest van mijn kleding was met mn kogger al ingecheckt. Zo snel heb ik nog nooit een aankoop gedaan!! Direct voor An...nee dit gaat nooit meer gebeuren dus je zal nog steeds die frustrerende shopdagen aan moeten kijken.
Afijn eenmaal bij het afscheid nemen was het allemaal wat zwaarder dan verwacht. En ja ik ga het gewoon vertellen. Ik heb gehuild. Niet een beetje, dramatisch. Zeg maar zo'n afscheid als in een film. Vele mensen keken me raar aan maar die kon ik toch niet meer zien door de opgezwollen ogen. In het vliegtuig zat ik lekker bij nhet raam. Tenminste ik dacht het lekker zou zijn maar mijn buurmannen de rij die hadden de bedoeling om te slapen. En de meeste mensen kennen me als een letterlijke zeikerd dus ik heb ze redelijk vaak uit hun schoonheidsslaapje gehaald. Na heel wat films werd mijn buurman wakker en besloot dat hij nog wat ging drinken. En nog meer, nog meer, nog meer en nog meer. Hij had denk ik 1,5 normale fles wijn op. Dan was richting einde vlucht te ruiken en te merken. Want de gesprekken moesten vaak herhaald worden vanwege de dubbele tong.

In Johannesburg een nachtje bij kunnen komen en toen met een ander vliegtuig richting Phalaborwa. Nou wat een belevenis is dat!!!! We zaten met z'n achten in een vliegtuig voor 30. Bizar, we moesten gewoon over het vliegveld heen lopen. De stuwardes moest haar hoofd buigen om door de gangpad te kunnen lopen. De ramen hadden niet eens schuifjes om dicht te doen!!! Maar...wel een maatlijk onderweg!!! Daar kan Arkefly nog een puntje aan zuigen. Afijn de vlucht was veel schudden natuurlijk. Dus ik dacht ik ga even praten met iemand om een beetje afgeleid te worden. Verkeerde persoon :s had het overdat ze vliegen niet leuk vond en dit eng vond en graag weer aan de grond wilde staan. Dat werkte niet bepaald therapeutisch. Bij de landing wederom veel schudden en op een gegeven moment riep de kapitein van het vliegtuig dat er aan de linkerkant olifanten te zien waren. Volgens mij wilde hij ons alleen maar afleiden want ik heb echt alleen maar bomen gezien. Wat wel een kodakmoment was, was het vliegveld van Phalaborwa. Echt supermooi daar. En gelukkig stond daar iemand met een bordje Emmy Meijer en kon ik naar het project worden gebracht.

Het project is erg relaxed. Je hoeft niet veel te doen en met mijn werkmenthaliteit is dit soms wat moeilijker. Kan er dan ook nog niet helemaal een ritme in vinden. Maar zodra er niets te doen is en ik geen activiteit te doen heb ga ik gewoon even bij de baby bavianen in de kooi zitten. Wil je ooit kaal worden ga dan vooral bij bavianen zitten. Die trekken je haren eruit, je kleren los en kunnen je behoorlijk aanranden. Er zijn al heel wat bavianen via de boezem naar de onderkant van mn tshirt gekropen. Hoop ook dat ik nog wat tshirts over houd als ik door moet naar het volgende project. Verder hebben we een groep dieren moeten verdoven om naar een ander verblijf te brengen. En is er een grote mannetjes baviaan onder zeil gebracht om gegevens te noteren en een tbctest te doen. Tijdens de verdoving mochten we even aan de tanden voelen en ik wist direct dat ik nooit gebeten wil worden door zo'n aap. Die tanden kunnen dwars door je arm bijten zodat deze los van je lichaam is. Vandaar dat ik op het moment van typen ver weg van de quarantaine ben. Hij is namelijk vandaag ontsnapt en zal morgen wederom verdoofd worden om terug in zijn kooi te doen.

De werkzaamheden verder zijn schoonmaken van de hokken en vooral de zorg voor de baby apen. ze moeten redelijk vaak een fles krijgen en dat behoord dan tot mijn taak. Voordat mensen reageren, nee baby apen zijn heel anders dan kinder apen. Dus kinderen vind ik nog steeds niet leuk!!

Nou dat was het berichtje wel even voor nu. Ga nog maar eens proberen om mn eigen laptop met internet wilt werken. Zo ja dan pas komen de foto's.
Weet niet wanneer het volgende berichtje komt, maar dat zie je dan vanzelf wel ;)
Oh misschien ishet nog wel leuk om te vertellen dat het hier echt wel zomer is. Zelfs zo warm dat de afrikanen zelf hebben over het warme weer. Het was twee dagen terug zelfs 39 graden...IN DE SCHADUW!!!!
Dat was eigenlijk niet eens grappig meer zo warm. Maar ik zit hier lekker in een korte broek en slaap zonder deken omdat he tzo warm is. Ben wel een enorme bleekscheet, dus ik mag nog aardig bijkleuren.

Groetjes Emmy

  • 13 Januari 2013 - 14:13

    Juul :

    hey em! Wat fijn om wat je te horen! een emotioneel momentje gehad dus? niks geks aan hoor! én nu ben je ook helemaal alleen.. maar de reis dus zelf ook een belevenis . én nu zit je tussen de apen.die kleintjes lijken mij leuker dan die grote met hun tanden.. niet iig van het lekkere werd én zorg maar goed voor de aapjes . uiteraard ben ik nieuwsgierig naar je fotoos:-)
    ik heb btw onze film laten zien aan faab tim én ma én ze vonden hem geweldig!

    ik hoor weer van je! xxx

  • 13 Januari 2013 - 18:00

    Annelelies:

    Ha em! Fijn dat je heel bent aangekomen na zon hectische reis! En erg leuk om je stuk te lezen:)! Hoe zijn demensen eigenlijk op het project? Zijn er veel vvrijwilligers? En nog een vraagje, heb je nog leuke dieren weetjes;)?

    Nou ik ben benieuwd naar je foto's en je volgende verhaal:)!!

    Enjoye! Xx

  • 15 Januari 2013 - 19:58

    Linda:

    Heyy Em!

    Dat is weer een echt Emmy verhaal! Ik moest eerlijk gezegd het hardst lachen om het gat in je broek.. Best gênant! haha... Maar ik vind het niet raar hoor dat je moest huilen bij vertrek.. Je bent voor 10 maanden weg joh! Dat is heel lang :) Maar wel super gaaf! Het begin klinkt al goed en ben zeeeer benieuwd naar de rest van de verhalen.

    Ik kan me herinneren toen ik in Malta zat, dat jij me altijd op de hoogte hield van al het NL nieuws en vooral van het weer.. Nou wees maar blij dat je vandaag hier niet was! Het sneeuwde en het was bizarrr druk op de weg! langste file ooit.. dik 1000km! Maar ik heb nergens last van gehad, want ik was lekker vrij :) haha

    Bij jou dus 39 graadjes? Lekker warm!

    Ben wel heeeeel benieuwd naar de foto's, dus hopelijk werkt alles snel en kunnen we snel een update krijgen!

    xxxx Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 10745

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

IJsland 2016

20 December 2015 - 02 Januari 2016

Mozambique 2015-2016

18 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Zuid Afrika part ll 2015

28 Maart 2013 - 03 November 2013

Canada 2013

21 December 2012 - 31 December 2012

Zuid Afrika 2013

28 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Curacoa 2012

28 April 2012 - 05 Mei 2012

Mallorca 2012

17 Februari 2012 - 20 Februari 2012

Winterberg 2012

04 November 2011 - 21 November 2011

Japan 2011

17 April 2011 - 22 Mei 2011

Australië 2011

21 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Nieuw Zeeland 2008

20 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Corfu 2007

Landen bezocht: