The grande finale - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu The grande finale - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu

The grande finale

Blijf op de hoogte en volg Emmy

21 Mei 2011 | Australië, Cairns

Hello homies,

We waren bij Airly beach gebleven op de site terwijl wij alweer veel verder zijn. Ondertussen is er veel gebeurd waar wij jullie natuurlijk van op de hoogte moeten brengen. De bus in Airly beach kwam veel te laat. Sommige mensen zouden hier boos om kunnen worden, maar de chauffeur was aan de telefoon en vertelde dat het echt zijn dag niet was en dat alles fout liep. Dus ipv boos zijn hadden we eerder medelijden met hem. Maar niet genoeg medelijden dat we hielpen om alle tassen in de bus te krijgen.
Onderweg naar Townsville hebben we ons aardig vermaakt. Tijdens een stop kwamen we wat palmbomen tegen en in de palmbomen groeien kokosnoten, echt waar??? Ja echt waar. Door de ontdekking van meneer Newton vallen ook kokosnoten naar beneden. En wij kunnen ons daar zeer goed mee vermaken. Het is namelijk de bedoeling dat eerst de dikke schil er omheen wordt gebroken. Nou doe dat maar eens!!! Zonder gereedschap lukt dat niet echt. Zelfs keihard op de grond laten stuiteren werkt niet. Gelukkig zagen mensen ons stuntelen en kwamen met goede tips. Het werd bijna een attractie met 4 mensen om ons heen. De buschauffeur had wat gereedschap voor ons zodat we tijdens de volgende stop ons weer volledig konden uitleven op de kokosnoot.
Na een hamer, schroevendraaier en een stanleymes is het ons gelukt om de kokosnoot te openen. Nog even 2 gaatjes en daar vloeide rijpe kokosmelk uit. Na de kokosnoot nog een harde klap op de grond te hebben gegeven was deze in tweeen gebroken, dus na het drinken konden we ook een stukje eten. De kokosnoot is onze nieuwe reisgenoot geworden, hier hebben we later nog gebruik van gemaakt.

In Townville hebben we de ferry genomen naar Magnetic Island. Magnetic Island is een supergroot eiland waardoor het beter was om een auto te huren, dachten wij! Een mooie barbieauto stond de hele dag tot onze beschikking. Het was alleen wel heel goed opletten op de weg. Het links rijden ging allemaal soepel, maar het eiland was toch een stuk kleiner dan gedacht waardoor we alle afslagen miste.
Deze dag scheen het zonnetje heerlijk waardoor we een looptocht zijn begonnen, maar na een steile helling ook weer direct hebben afgekapt. Daar was het veel te warm voor, dus dan maar weer rijden met onze geweldige auto.
Tijdens deze dag was ook onze nieuwe reisgenoot de kokosnoot mee. Hier hebben we nog even een fotoshootje mee gedaan. Daarna werd de kokosnoot een beetje oud en vies en hebben we hem afgedankt.

De volgende dag heeft ons barbieautootje plaats gemaakt voor een ander vervoermiddel. Na de Myellafarm miste wij de paarden zo erg dat we nog een ritje hebben gemaakt. Omdat we maar met 3 mensen waren die alle drie wel een beetje rijervaring hadden, gingen we ook in de tweede en derde versnelling wat het ritje toch wel wat leuker maakte. Na onze bosrit belandde we op het strand en werden de zadels van de paarden gehaald. Nu was het tijd voor wat zwemontspanning. Met de paarden zijn we de zee ingegaan en moesten we gymnastieken, de wereld rond, 360 graden en standing position. Gelukkig waren onze paarden goed getraind en bleven de dieren gewoon staan terwijl wij allerlei fratsen uithaalden.
Na ons ritje te paard hebben we even een vakantiemomentje gehouden. Dat houdt in lekker op een terrasje wat drinken en mensen kijken onder het genot van een broodje. Maar aan alle ontspanning moet ook een einde komen, dus hop richting de jetskies.
30 minuten over het water scheuren in de hoop dat je een schildpad ziet. Maar dat geluk hebben wij kennelijk in australie niet.

Op Magnetic Island hebben we ook onze soap kunnen afsluiten. Ze heeft dus wat gedronken met de Duitse gasten maar daarna is er op een gepaste manier afscheid genomen en is ieder zijn of haar eigen weg gegaan. Duncan zit thuis nog steeds te wachten en te hopen dat Maya een keertje het reizen zat is, maar helaas voor hem. Wel kunnen we vertellen dat iedereen weet waar hij of zij aan toe is en dat er geen sneakie dingen gebeuren. Tenminste dat heeft Maya ons verteld. Eind goed al goed.

Het werd al tijd voor onze laatste bestemming...Cairns.
'Geweldig Cairns, lekker weer.'
'Oh daar wordt je lekker bruin.'
'Pff je heb geluk dat je van het koude weer naar het warme weer gaat.'
Dit zijn zinnen die je iemand kan horen zeggen over Cairns. Onze ervaring...bij aankomst regende het. De volgende dag was het goed bewolkt en uiteindelijk hebben we ook nog een buitje gehad. In de nacht heeft het de hele tijd geregend. Onze een-na-laatste dag was het goed bewolkt en zijn we nat geregent tijdens een wandeling door het bos. Op onze laatste volle dag hadden we geluk met een zonnestraaltje die er soms doorheen kwam. Met andere woorden...je hoeft hier niet heen te komen voor het weer. Maar dat is uiteraard alleen onze ervaring.

Toch hebben we leuke dingen gedaan in Cairns. We waren nog maar net bij het hostel of alle dagen waren al volgeboekt met allerlei activiteiten. Zoals duiken...dat stond op het lijstje voor de eerste dag. Met de boot richting het Great Barrier Reef. We hadden 1 introductieduik geboekt en wilde daarna lekker snorkelen. Maar het duiken was zo leuk dat we toch maar een tweede keer zijn geweest. Helaas wederom geen schildpadden, roggen of haaien gezien. Wel hebben we nemo gezien :)
Tijdens het duiken zie je alle natuur onder water. De volgende dag wilde we dat ook boven water zien. Dus hebben we een dagtripje gehad naar Daintreeforest waar we ook naar Cape tribulation zijn geweest. Erg mooi natuurgebied maar het had leuker geweest als we ook droog bleven :( Tijdens deze dag hebben we een boottour gedaan op een rivier. Hier hebben we onze eerste wilde krokodillen gezien.
Op onze laatste volle dag heeft Julia een grote sprong gewaagd. Dat bedoelen we letterlijk. Ze is gaan skydiven en heeft tijdens haar sprong een enorm mooi uitzicht gehad op de regenboog. Nadat ze door de wolken is gevallen is gelukkig haar parachut gewoon uitgeklapt zodat ze veilig naar beneden kon. In de avond wilde we onze vakantie passend afsluiten met een aboriginalsavond.
Eerst met een dans en muziek het vuur aangemaakt, daarna lekker eten en als afsluiter nog een klein showtje. Hier waren vrijwilligers voor nodig en waarom zouden wij als spontane hollandse meiden ons niet aanmelden??? Precies...beiden hebben dus op het podium gestaan en nog een presentje meegekregen als dank. Wat zijn die aboriginals toch lief.

Vandaag is het onze laatste dag in Cairns. We gaan nog even wat afrondende dingen doen en even wat drinken met Anke en Leanne, die vanochtend heel vroeg hier zijn geland. Rond half 12 vertrekken we met de bus naar het vliegveld en rond half 4 zal ons vliegtuig de lucht in gaan. Zondagochtend hopen we om half 7 te landen in Nederland en kunnen we eindelijk rust en vakantie houden :)
Hoewel...er moet ook weer gewerkt worden.
Maar we kunnen over het algemeen zeggen dat het een enorme, superleuke, top, fantastische vakantie is geweest! We hebben van alle activiteiten genoten. Wat het leukste was??? Kunnen we echt niet zeggen, het was allemaal top!

We zien jullie snel weer live :)