Frasir Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu Frasir Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu

Frasir Island

Blijf op de hoogte en volg Emmy

05 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Hello,

Goh alweer een mail van ons??? Ja aber naturlich! We doen hier zoveel dat een update regelmatig van toepassing is.
Afgelopen dagen hebben we geisoleerd geleefd op Fraser Island. Dit hield in geen telefoon, computer, mp3, normaal bed maar wel veel muggen.
Maandagochtend gingen we met een groepje van 10 mensen (inclusief onze Captain) met twee auto's naar de veerboot. We vielen enorm op door onze super coole roze auto.
Bij de veerboot aangekomen hebben we de eerste wildlife dieren al gespot. Er kwamen een paar dolfijnen langs. Welke soort het was weten we niet meer precies maar het leek op soesies.
Op Fraser Island zelf is het heel zanderig. Dit klopt ook wel omdat het ongeveer uit 90% zand bestaat. En waar zand ligt kunnen ook kuilen zijn. Dus we hadden vaak genoeg een bumpy ride! Er zijn nauwelijks asvaltwegen dus het strand was de hoofdweg waar je maximaal 80 mag rijden. Dan moet je nog wel even oppassen dat er geen vliegtuigen landen, want daar moet je voor wijken. Heel apart die Australiers hier. Op het zand rijden is niet echt iets wat je vaker tegen komt, dus iedereen wilde dit wel even proberen!
Fraser Island stond bekend om de vele ongelukken die toeristen veroorzaken door het onverantwoord rijden op het strand en door kuilen. Vandaar dat ze vorig jaar in juli hebben besloten om gidsen bij een tour te voegen. Sindsdien is er geen ongeluk meer gebeurd.

Fraser Island is een eiland met vele meertjes. Wij geloofden hier niet erg meer in en gaven bij de Captain aan dat hij ons steeds naar het zelfde meertje leidde alleen dan vanaf een ander uitkijkpunt bekeken. We hebben onder andere Lake Wabby, Lake MacKenzie, Lake Allom, Eli Creek, Champagne pools, Shipwreck en nog veel meer gezien. Het eiland gaat van zand en duinen naar een tropisch regenwoud en de jungle. Dus wij hebben als echt Janes overleeft! In een tentje op de grond geslapen. Hoewel dit niet helemaal verliep zoals het had moeten gaan. De tent moest slangproef zijn, maar in onze tent zat een groot gat in de zijkant. Daar kwam bij dat onze rits niet sloot. In plaats van slangproef waren we nu slanguitnodigend. Vandaar dat wij 's avonds laat naar June (meid van de groep) zijn gegaan om haar wakker te maken zodat we konden vragen of we bij haar in de tent mochten slapen. Gelukkig durfde ze geen nee te zeggen dus wij hadden ons slaapplekje geregeld.
Het was wel jammer dat de Captain een vroege vogel was en van lopen hield. Dus elke dag stonden we al vroeg naast ons tentje en moesten we ons klaar maken voor een grote wandeling. Nou dit waren nogal wat wandelingen!!!! Pff we worden er nog moe van als we er aan denken. Maar gelukkig waren al die wandeltochtjes het waard, dus dat scheelt weer een beetje.

De groep bestond, zoals eerder gezegd, uit 10 man. De gids was onze Captain Adrian. Hij had een baard en een staartje en miste alleen nog zijn papegaai op zijn schouder. Een echte kapitein dus. Drie zuid-Koreaanse mensen, June die zo gastvrij was om haar tent met ons te delen, Ted die de tweede avond mee ging drinken en steeds verloor met de drankspelletjes en de gangster. Maar zijn naam weten we eigenlijk niet.
Sebastiaan kwam uit Duitsland en was samen met Kai die Zwitsers was. Maya en Duncan waren een half stel (ze wisten niet zo goed hoe ze verder moesten) uit England. De laatste drie personen waren nogal intressant omdat zij een soap vormden. As the world turnes hoefden wij niet meer te missen omdat we onze life soapie hadden. Het zat namelijk zo...Maya is al lang op reis en Duncan is haar vriend. Ze weet niet meer zo goed of zij nog wel door wilt gaan met Duncan. Duncan weet dit wel, hij wilt nog wel verder maar is een bezitterig en betweterig mannetje. Kai is het aapie die erg spontaan en grappig is. Hij papte een beetje aan met Maya. Dit allemaal leverde leuke momentjes op voor ons. Voor hun denk ik niet. Omdat wij de enige Nederlanders waren konden we hier ook over discuseren met elkaar. Tja je moet wat in de jungle :p
Over een week vliegt Duncan weer naar Engeland. Wij hebben gelukkig facebook van Maya gekregen dus wij kunnen een beetje up to date blijven over deze soap.

Eigenlijk kunnen we jullie niet veel meer vertellen. Jullie moeten gewoon de foto's zien. Dus bij deze geniet even van de foto's.
Wij gaan nu lekker luieren en van de zon genieten. Want...als we in Rockhampton zijn moeten we hard gaan werken bij Myella farm.

Toedels!