Surfers, Brisbane, Surfers, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu Surfers, Brisbane, Surfers, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu

Surfers, Brisbane, Surfers, Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Emmy

01 Mei 2011 | Australië, Brisbane

G'day,

Vorige keer sloten we ons verhaal af dat we met een jetboat snoeihard over het water zouden gaan. We kunnen jullie melden dat dit absoluut niet gelogen is! De bestuurder zag je gewoon om zich heen kijken waar hij ons zeiknat kon maken. Het is hem dan ook een aantal keer gelukt. Zo'n bootje is best leuk voor een middagje maar als je nodig moet plassen is dat leuke ritje ineens iets minder leuk. Al die hobbels zijn niet zo goed voor je blaas :p
Ook krijg je een enorm leuk kapsel van deze boot. Mochten jullie foto's zien waarbij we ineens kaal lijken. Tja die haren zijn verloren gegaan tijdens de klitten uit het haar kammen.
Verder zijn we tot de ontdekking gekomen dat het heel normaal is als je een helicopter in je achtertuin heb staan.

Na wat actie hadden we echt wat rust nodig. Dus een avondje dinershow waarbij de outback in het thema stond. Bij de ingang kreeg iedereen een gele of een rode hoed. Pas later kregen wij door dat dit twee teams waren. Dus stonden we een aantal keer met de verkeerde mensen mee te doen. Tja toeristen he :p
Voordat de show begon kon je nog een aantal foto's nemen. Er stonden paarden en honden en er was een winkeltje met veel souvenirs. Nou daar hebben we gebruik van gemaakt! Je kan veel pret en foto's maken met alle objecten die in de winkel staan ;)
Tijdens de show werd verteld hoe de paarden vroeger werden ingezet en hoe het werk op het land tegenwoordig gaat. Tussendoor was er een wedstrijdje tussen ons (het gele vak) en het rode vak. Uiteraard heeft het gele vak gewonnen!

In Surfers Paradise hebben we verder weinig actie ondernomen. Dit kwam omdat het soms erg veel regende. We waren dus erg blij dat we naar Brisbane gingen omdat daar de zon zou schijnen.
Eenmaal in Brisbane aangekomen hebben we gekeken naar de mogelijkheden die Brisbane te bieden heeft. Nou niet veel hoor! Het bleek dat Surfers Paradise ongeveer de laatste plek is waar je kan surfen. Dit hadden we niet verwacht dus moesten we snel actie ondernemen. Vanuit Brisbane kon je een tour boeken om te surfen. We zouden in de ochtend opgehaald worden om naar Surfers Paradise te rijden waar we vervolgens de woeste golven te lijf gingen. Met andere woorden...we hebben de weg van Surfers Paradise naar Brisbane nu erg goed in ons geheugen zitten. Die zouden we blind kunnen rijden.

Het surfen was even afwachten omdat we beiden lichamelijke beperkingen hebben. Bij ons groepje zat nog een meid die voor haarzelf ging surfen. Haar vriend zou met ons zijn eerste les volgen. Mochten wij uitvallen door onze beperking zou hij lekker prive-les krijgen. Wat bleek...hij is vroegtijdig afgehaakt dus hadden wij zelf prive-les. Volgens onze surfdude instructeur haakte hij af omdat zijn vriendin het beter kon. Echt een watje!!!
Wij, nu ook echte surfdudes, gingen als een speer! Wat is dat leuk om te doen! Hoewel Julia de bodem van de zee wat vaker heeft gezien dan Emmy, tja balans is ook een kunst op zich.
Gelukkig is de spierpijn aardig uitgebleven!

Na ons harde werken mochten we ons zelf belonen met een rustdagje. Vandaar ons tochtje naar Lone Pine park. Dit is een park waar diverse diersoorten te vinden zijn zoals koala's, kangaroe's, krokodillen, emoe's, wombats...met andere woorden, dieren die hier vandaan komen.
Uiteraard mochten we deze kans niet laten schieten en hebben we flink de toerist uitgehangen. Er waren flink wat kodakmomenten :D

Ook als je in Australie bent mag je koniginnedag niet overslaan. Dus hebben we maar een oranje shirtje gekocht en zijn we de stad ingegaan. Eerst naar een Nederlandse party. En ineens zijn daar alle Nederlanders die je normaal nooit ziet en hoort. Jammer dat je niet alles meer hardop kan zeggen, ze verstaan je gewoon! Maar het feestje was een beetje rustig dus zijn we maar verkast naar The Mustang. Een leuke tent waar we onze danstalenten nog even konden tonen.

Nu denken jullie natuurlijk dat we het er goed van nemen hier in Australie. Dat is ook zo, maar toch willen we soms onze kookkunsten uitbuiten. Zodoende gingen we naar de winkel om pannenkoekenmix te halen. Wel jammer dat de electrische kookplaat niet mee wilde werken. Gevolg... een blauw staande keuken, pannenkoeken die niet lukte en iemand die even bij ons kwam kijken of alles wel goed ging. We hebben dan ook alles weggegooid en zijn wederom maar uiteten gegaan.

Dadelijk vertrekt onze bus richting Fraser Island. Iedereen heeft hier goede verhalen over dus onze verwachtingen zijn dan ook groot. Op dit eiland is electriciteit ver te zoeken. Vooral als je in een tentje slaapt. Dus we zullen niet bereikbaar zijn. Maar onthou...geen nieuws is goed nieuws!

Toedeledokie