Een beetje van dit, een beetje van dat - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu Een beetje van dit, een beetje van dat - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Emmy - WaarBenJij.nu

Een beetje van dit, een beetje van dat

Blijf op de hoogte en volg Emmy

27 April 2011 | Australië, Byron Bay

G'day everyone

We zijn alweer een paar dagen verder. Helaas is het weer hier er niet erg op vooruit gegaan. Maar toch als zonnetjes in huis zien we alles fleurig in.
Voordat we uit Port MacQuarie vertrokken hebben we nog even goed gebruik gemaakt van de combinatie zon en hangmat. Altijd leuk die dingen ;)
De busreis naar Byron Bay zou ongeveer 7,5 uur duren. Dit was uiteindelijk niet helemaal het geval. Onderweg gaf de buschauffeur het bericht dat hij iemand was vergeten op te halen. Dus moesten we weer een stukje terug. Eenmaal in Byron Bay werd het duidelijk dat het geen klein stadje is met ongeveer 10 inwoners. Het was juist enorm druk, erg veel mensen zowel in nuchtere staat als in dronken staat. Wat bleek, er was een bluesfestival gaande. Dit is een 5 daagse evenement in de buurt van Byron Bay en alle leeftijden doen hieraan mee. Je kan het vergelijken met een Pink Pop of Zwarte Cross.

Afijn we kwamen dus erg laat in de avond aan en vonden het wel leuk om eerst bij het verkeerde hostel te staan :s Dus mochten we alsnog een zoektocht doen naar het goede hostel. Uiteindelijk is dat toch gelukt. En na een lange reis ben je moe en wil je graag slapen maar er stond nog een verrassing op ons te wachten. Er zat een kakkerlak in onze kamer!!! Ieuw. Uiteindelijk werd het beestje een beetje bang van ons en is hem gepeerd naar buiten. Een opluchting voor ons. Voordat we gingen slapen hebben we nog even goed ons bed doorzocht op vriendjes en vriendinnetjes van de kakkerlak.

Onze eerste echte dag in Byron Bay gingen we in de ochtend kajakken op zee. Erg leuk maar van dieren was geen spoor. Wat we wel merkten waren onze spieren. Daar hebben we de volgende dag nog even goed last van gehad. Met de kajak zijn we niet 1 keer omgevallen! Goed he van ons!
Toen we klaar waren met het kajakken hebben we even een douche genomen en zijn we een lange tocht begonnen naar de ligthhouse (vuurtoren). Letterlijk een lange tocht!
In de avond hebben we wat gegeten bij een tentje. Erg gezellig vooral omdat de bel ging. Zo'n bel dat iemand een rondje geeft. Helaas hebben we niks gehad. Bij het betalen hebben wij als goede Nederlanders met voorbeeldfunctie een fooitje gegeven. Toen merkten we direct waarom die bel daar hing. Ook nu ging die af bij het fooi geven en de hele tent was aan het roepen. Doen we dus nooit meer!

Voor de tweede dag in Byron Bay hadden we een helicoptervlucht geboekt. We vlogen over Byron Bay en nog een stukje over de plaats vlakbij. Hoe deze heette was kennelijk niet interessant want we weten de naam niet meer. De rest van de dag hebben we onze zwemkleding meegenomen om lekker op het strand te bakken.
Daar werd er door iemand gezegd dat je Byron Bay echt niet mocht verlaten zonder naar Cheekie Monkey's te gaan. Iedereen zou je uitlachen als je daar niet geweest zou zijn. Uiteraard konden wij dit niet laten gebeuren waardoor onze eerste stapavondje op de planning kwam. Best een leuke tent met lekkere margaritha's en gouwe ouwe muziek.

Na een nachtje slapen was het alweer tijd voor onze busreis naar Surfers Paradise. We kunnen jullie vertellen dat we nog geen surfer hebben gezien en ook van een paradijs is nog geen sprake met zoveel regen. We hebben ook wat problemen met ons hostel, dat is een groot doolhof voor ons! Eerst stapten we de lift uit om naar de receptie te gaan. Bleek het ineens een ander hotel te zijn waar we uitstapten. We zijn ook al een keer verdwaald in de garage en ze hebben hier liften voor de bezoekers en voor het personeel. Erg onduidelijk allemaal. Na 1,5 dag kwamen we erachter dat er ook een keuken is die we kunnen gebruiken. Hadden we ook nog niet door. Dus als je niks te doen heb, kan je een hele dag spenderen aan het uitvinden van het hostel.

Door de regen hebben we gisteren rustig aan gedaan. We hebben een beetje gelopen door de straatjes en zijn vroeg naar bed gegaan. Voor vandaag hadden we een dagje pretpark gepland. Maar eenmaal door het raam naar buiten gekeken zijn we van gedachten veranderd.
Nu hebben we maar besloten dat we dadelijk een jetboat nemen. Die gaat snoeihard over het water. Hopelijk hebben ze riemen en blijven we zitten. Vanavond gaan we naar een Australische show/dinner. Het is een outback-achtige show (denken we).
We hopen dat het zonnetje zich nog even laat zien vandaag. Anders worden het vele siesta uurtjes.

Greetings