New Zealand totally rocks dude!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu New Zealand totally rocks dude!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu

New Zealand totally rocks dude!!!!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

15 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora dudes,

We zijn alweer 9 dagen aan het genieten in onze super de luxe huis-en-auto-in-1. Dinsdag heben we deze luxe campervan opgehaald, midden in het drukke centrum van Auckland, dus werden we meteen op de proef gesteld...Maar wij voortreffelijke, verantwoordelijke, niet-roekeloze natuurtalenten reden zonder enige moeite Auckland uit richting Takapuna, een rustig gebied ongeveer 10 minuten van Auckland vandaan. Hier op het holiday-park hadden we een prachtige achtertuin waarvan je vaak snachts uit je nest moet omdat je naar de wc moet door het kabbelende water.

De volgende dag wederom geen uitslaapmogelijkheid, omdat we overgingen tot actie: een Dolphin en Whale watching tour!! In zijn geheel niet touristisch natuurlijk, daarom hebben wij snel een plaatsje vooraan de boot bemachtigd waar we gedurende de 5 uur lange trip niet meer vandaan zijn gekomen, nee zelfs niet voor de wc. Bla bla bla bla bla bla bla...we hebben dolfijnen gezien EN................................................................................................................ Een Humpback Whale!!! Dat was echt zooooooooooo super gaaf om te zien!!! Tot het moment dat we hem/haar kwijt waren. Bleek dat het dier gewoon achter onze boot aan het zwemmen was. Kleinigheidje hou je altijd ;)
Daarna hebben we nog even in het centrum rondgehangen, samen met de lokale hangjeugd.

De volgende dag na een lekker lange nachtrust op naar Auckland Zoo. Daar wisten we ontzettend veel over de dieren te vertellen (zou dat iets te maken hebben met de informatiebordjes daar??). We hebben geleerd dat je niet meteen met je oordeel klaar moet staan: wij dachten namelijk dat er lege verblijven, vermiste dieren en remi’s waren, maar uiteindelijk kwamen we er achter dat de dieren wel degelijk in het park aanwezig waren: zo liepen bijvoorbeeld de olifanten een rondje door het park met hun verzorgers. Maar goed, het park was totaal niet te vergelijken met de dierentuinen die wij in Nederland kennen.

Ook deze avond ff het centrum in, en wel naar een poolcafe, een restaurantje en een ijscafe!! Daar mocht je niet langer dan een half uur binnen, omdat je bloedsomloop vertraagd of versneld, waardoor alcohol sneller in je bloed wordt opgenomen en je dus binnen no-time lazerus bent! 2 cocktails en een heuze fotosessie later waren we blij dat we weer in de bus terug naar onze campervan zaten.

De volgende dag zijn we met huis en al vertrokken richting Wangarei, zo’n 3 uur van Auckland vandaan. Hier wilden we het Zion Park van de Lion Man gaan bekijken. Misschien welbekend van tv: de Lion Man knuffelt en speelt met volwassen leeuwen en tijgers!! Erg leuk programma om te kijken, maar zoals erg vaak ziet het er op tv mooier uit. Normaal gesproken kan je hier verschillende tours doen, zoals met de welpjes spelen of met volwassen dieren op de foto. Reserveren was niet nodig en wij hadden er helemaal zin in! Komen we daar aan is er geen Lion Man, en worden er om een of andere duistere reden geen tours gedaan! Dat was wel ff een grote flop zeg...maar ja, gelukkig waren we een kwartier te laat, zodat we een privetour hebben gehad ipv met de groep. De gids was daar volgens ons ook erg blij mee, want tijdens onze ondervraging moest ze toch wel heel hard nadenken om de goede (volgens ons uit de duim gezogen) antwoorden te vinden.

Hierna op weg naar de Bay of Islands, het dorpje dat Pahia heet. Onderweg niet veel spectaculairs meegemaakt, maar precies op het moment dat wij besloten een stukje van onze rit op film vast te leggen, dachten we even dat we midden in een actiefilm terecht waren gekomen...overal auto’s, overal mensen en overal politie. Ook overal bloemen want er was iemand dood! We kwamen er al snel achter dat we langs de begraafplaats reden!
Ook het holiday park in Pahia bood ons een mooi uitzicht in de achtertuin, wederom met het geluid van kabbelend water. We hoeven denken we niet meer te vertellen dat dit van slechte invloed is op de blaas!

Zaterdag naar de Ninety Mile Beach geweest. Dit is in werkelijkheid een strand op het Noordelijkste puntje van het Noordereiland. Tevens is dit strand de enige weg daar, een snelweg waar de maximale snelheid van 100 km/u geld. En er vinden hier ook snelheidscontroles plaats!
Ook hadden we hier de mogelijkheid om te zandsurfen! Sledgen noemen ze het hier...naja, zo gezegd zo gedaan: het begon te regenen en ontzettend hard te waaien. We werden echt gezandstraald!!! Het board vloog alle kanten op door de wind en probeer dan maar eens helemaal naar het topje van de zandberg te lopen, in het zand!! Pfffffff....uitgeput raak je ervan! En dan uitgeteld nog plezier proberen te hebben als je geheel bedekt met zand, naar adem snakkend, in de wind en de regen wel 2 seconden naar beneden ‘surft’. Maar goed, achteraf kunnen we er om lachen!

De volgende stop was cape Reinga. Hier komen de Tasmaanse zee en de South-Pacific bij elkaar, en onder goede weersomstandigheden zou je dan een lijn zien op het punt waar de 2 zeeën tegen elkaar botsen. Maar aangezien het deze middag takkeweer was zagen we alleen maar erg wild water en regen en mist om ons heen...en, last but not least een vuurtoren! Ow ja, en cape Reinga is ook het puntje van de wereld waar de zon als eerste opkomt...Maar hier zijn we niet vroeg uit ons bed voor gekomen.

De volgende dag met een eilanden cruise/tour mee naar de Hole in the rock...heerlijk weer en ontzettend mooi uitzicht, maar the Bay of Islands bestaat uit zo’n 300 eilandjes en ze lijken allemaal op elkaar. Daarbij was de 'Hole' een gaat waar we echt niet doorheen zijn gevaren. Een klein stukje naar binnen en dan hup er weer uit! We hebben wel een zeeleeuw gezien, dat was wel erg poepig! Ow en we hebben gepauzeerd op een van de eilanden met een leuk strandje waar we ons ontzettend goed hebben vermaakt met schelpen en steentjes!!!

Later die middag doorgereden naar het volgende holiday-park: het Hamilton city beach park in Hamilton. Daar hebben we gezellig wat gegeten en ons overgegeven aan onze nieuwste verslaving: poolen!! En, je gelooft het misschien niet, maar we beginnen er de (pool)ballen verstand van te krijgen. Dit is natuurlijk erg leuk, maar heeft als nadeel dat de potjes steeds minder lang gaan duren, dus moet je steeds vaker opnieuw beginnen en dat kost steeds 2 dollar!
Nu hebben we een rust-en relax/revalidatie dag en morgen trekken we weer verder naar.....Verassing!! Tot snel!

Haere ra,

Emmy en Jose

Ps. Zoals we al vaker hebben gezegd is het bijwerken van de site niet onze grootste hobby, maar deze week zijn we erachter gekomen dat je toch wel erg veel mee maakt in een week. We hebben al zoveel bewijsmateriaal in vorm van foto’s en video’s verzameld dat de laptop overvol is geraakt. Hierdoor zijn we genoodzaakt vaker de site bij te werken, dat betekend dat jullie scherper moeten zijn dan ooit om onze belevenissen bij te houden. Succes!! :-)