Party, party en party.... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu Party, party en party.... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu

Party, party en party....

Blijf op de hoogte en volg Emmy

23 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Napier

Kia ora!!

Dit weekend hebben besloten om eens lekker rustig aan te gaan doen. Maar aangezien wij net zo veranderlijk als het weer zijn, is dit rustige weekendje in een grote party veranderd! Vrijdag na een grote kroelparty met de kreupelste pinguins (nee dat kreupele komt niet omdat wij er met onze grote poten op hebben gestaan) besloten om te gaan skydiven! Maar aangezien er in Marineland geen vliegtuigen zijn die hiervoor geschikt zijn, waren we genoodzaakt om de gewaagde sprong in het water te wagen! Met de dolfijn Kelly als vangnet. Helaas is zij nogal snel afgeleid door de bel, dus moesten wij ons zelf vermaken, zodoende is de waterskydive onstaan!

De volgende ochtend om 6.30 opgehaald door Jaque, onze stagebegeleidster van Marineland en tevens Hobbit-freak, om mee naar Hobbiton te gaan. Hobbiton is de boerderij (de halve wereld is eigendom van slechts 1 familie, met 500 hectare en 13.000 Rombley schapen zijn de boerderijtjes in Nederland echt een lachertje (hahahahahahah!!!!). Maar goed, niet te geloven dat het hele gebied zover je kan kijken van slachts 1 familie is. Op het terrein van deze familie is een deel van de Lord of the Rings film, Hobbiton, gefilmt. De Hobbitholen (een deel van het decor) zijn zelfs nog te zien. En...we hebben gepartyd op het partyveld en gekroeld met de party-tree!! Wat een gave boom!
Mocht je niet van toeristische dingen houden, dit is er eentje die best mee valt en echt een aanrader. Vooral als je een filmfanaat bent.

Na een overheerlijk stuk vet, pizza genaamd, ready to party!!! Met een aantal collegaatjes van werk: net zo gek als ons, zoals op film is vastgelegd :P, eerst een potje poulen, raar maar waar: we hebben verloren!!! Maar we hebben wel ontdekt dat Mailbu-cola goeie toellie is!! Je zou het bijna niet geloven, maar we ontwikkelen hier langzamerhand een wijn-fobie! Want... van Malibu krijg je geen hoofdpijn!! (Emmy van wijn ook niet maar Jose heeft altijd een paar dagen nodig om te revalideren :P)

Na het potje poulen hebben we onze stem even laten horen in een Karaoke-bar! In Napier zit deze bar vol met Maori mensen die het geweldig vinden om naar mensen te luisteren ongeacht de stem van de betreffende persoon. Gelukkig waren alle nationaliteiten welkom in de bar want wij waren goed vertegenwoordigd. Wij als Nederlanders, Engelsen, Duitsers en als laatst de mensen uit Zweden zorgden ervoor dat het een multiculturele avond werd.
Ons nummertje tijdens deze weken Your so vain kon eindelijk gezongen worden met publiek erbij. Het is overigens nog nooit zo mooi gezongen!
En van het podium met alleen maar zingen gingen we over naar een podium met alleen maar dansen. Gelukkig hadden we de ruimt want meer mensen waren er niet :p
Dit gaf ons de mogelijkheid om ongegeneerd lekker gek te doen! Dus werden er stoelen en hoeden bijgehaald, waar je dus best wel lol mee ken hebben! We hebben onze 'collega's' van een andere kant gezien en het werd een super avondje!!!

Na een dans flink dansen werden we 4 uur later wakker van de wekker. Nederland-Rusland moest spelen en ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zaten en daardoor ook in een andere tijdzone, wilden we dit niet missen. Na alle verhalen die we gehoord hadden waren we natuurlijk zeker van een plaats in de halve finale, dat zou die 4 uur slaap toch wel waard zijn. Tip van de dag...ga nooit vroeg uit je nest om een voetbalwedstrijd te kijken. Je wordt alleen maar teleurgesteld en bent de rest van de dag nog brak ook!

Daarna werden we meegenomen naar achtereenvolgens: een Farmers-markt, mocht je die ooit willen bezoeken in Napier...niet doen, zonde van je tijd. Net als BH-shopping wat onze volgende stop was.
De volgende stop was wel meer richting onze smaak (letterlijk), want in de chocoladefabriek hebben we totaal niet geleerd hoe je chocolade maakt maar hoe je het moet opeten. Dat konden wij wel!!!!
10 kilo zwaarder de laatst stop in het Aquarium dat vlak naast Marineland ligt Leuk om te bezoeken als je Napier bent. Mocht je een duikbrevet hebben kan je in het aquarium duiken met haaien.
Eindelijk thuis aangekomen linea recta door naar bed (20.00 uur weltevertsaan), we waren kapot!

Haere ra