Weekendje Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu Weekendje Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Emmy - WaarBenJij.nu

Weekendje Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Emmy

09 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora folks!!

Woensdagavond om 20.00 uur in Napier aangekomen, met wallen niet te zuinig!! Donderdag ff in Marineland wezen kijken en kennis gemaakt met mensen van, gelukkig, nog een niveautje lager dan ons :p!

Aangezien rust niet in ons vocabulaire voorkomt zijn we vrijdag, met wal en al, vertrokken naar Rotorua, zo'n 3,5 uur van Napier vandaan. Vrijdagavond naar Mitai, een Maori-dorp geweest. Was erg leerzaam al zeggen we het zelf: mannen, daar kunnen jullie nog een voorbeeld aan nemen! We zijn nog versiert!! Door middel van een dans met daarinvoorkomend de oud-hollandse dijenkletser!

Zaterdagochtend zijn we naar Wai-o-Tapu geweest. Een park waar je moddergeisers kan vinden en uitgedroogde vulkanen. Hier staat de bekende geiser Lady Knox die elke dag water tot een bijzondere hoogte zal spuiten. We vonden het al een beetje frapant dat het elke dag op dezelfde dag tot uiting komt, maar een mannetje dat wij verwarde met een vuilnisman deed er één of ander goedje in waardoor de geiser actief werd. Ook de gehele tribune waar toeristen op kunnen zitten om het hele tafereel te aanschouwen laat duidelijk zien dat het niet echt een natuurlijk iets is. Toch is het best bijzonder om zoiets een keer te zien en zal zeker door iedereen bezocht moeten worden die hier toch al is.

Zoals eerder gezegt is Wai-o-Tapu een thermal wonderland, dus zag het landschap er erg thermal-achtig uit. Maar wel erg mooi...Ook nog naar een vulkanische vallei geweest, gehiked en dat is niet voor herhaling vatbaar! Pijnlijke dijenkletsers zeg maar! Maar wel weer erg mooi!
s' Avonds eindelijk ons welkomscommite kunnen begroeten, maar onze hoop is nu wel helemaal weg (zie vorige berichtje...) We zouden gaan stappen, maar na 1 glaasje onzettend, mega gore, ranzige niet te zuinig vieze wijn zijn wijvooruitdenkende, zeeeer verstandige meiden (met nog steeds enkele sporen van jetlag) afgehaakt.

De volgende dag weer fris en fruitig naar Napier. We mogen ons gelukkig prijzen dat we nog leven! Jeetje, die bussen hier zijn echt gevaarlijk hard rijdend! Het verplichte etentje bij onze stagebegeleider hebben we ook overleeft. Dat is gelukkig voor jullie want anders zou het wel een saaie bedoeling worden op deze site!

Tot slot nog een paar wist-u-datjes:

Wist u dat de melk hier lekker is!!!

Wist u dat de dijenkletser oorspronkelijk een versiertruc is, afkomstig uit de rimboe.

Wist u dat bloemkool in het Zweeds ook bloemkool is.

Wist u dat je hier niet kan roddelen in het Nederlands, aangezien er mensen undercover Nederlands verstaan.

Wist u dat de voetbalwedstrijden van Nederland hier om half 7!! s'ochtends te zien zijn!

Wist u dat wij dan nog lekker liggen te slapen...

Wist u dat wij nu moe zijn en lekker gaan slapen.

Haere ra,

Emmy en Jose