Krugerpark - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Emmy - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Emmy

28 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Letsitele

Hallowa,

Nog even de laatste keer de computer gebruiken voordat ik nar het andere project ga. Weet namelijk niet of ik uberhaupt internet heb daar. En ook even een kort berichtje want de persoon waarvan ik hem leen zit nu al een tijdje op me te wachten.
Afijn het verhaal...

Afgelopen week ben ik drie dagen met zes mensen in totaal naar het kruger gewest. Het was een gezellig clupje die allemaal bij het project zitten dus we konden elkaar al wat het wel wat makkelijk maakt. Op donderdag vertrokken we vanaf half 6 in de ochtend rikchting Kruger en geloof me....het is enorm vermoeiend om continu te moeten staren in de bosjes naar dieren. Ben dan ook hier en daar in slaap gevallen. Ik dacht als de andere opletten dan mis ik toch niets. Later bleek dat iedereen er zo overdacht.
Maar de eerste dag hebben we al 4 van de big 5 gezien. Ook nog zebra's, hyena's en giraffe etc maar om de big 5 te behalen is toch wel leuk. Daarom werd het een missie om de laatste te vinden.
In de avond hadden we een nightride maar het viel een beetje tegen. De man stopte steeds voor vogels en iedereen irriteerde zich eraan. Dus ik vroeg heel beleefd of we niet gingen stoppen voor elke vogel die we al eerder hadden gezien. Het antwoord was...nee deze hebben we nog niet eerder gezien, toen was het een vrouwtje en nu is het een mannetje. O mijn god wat een vent was die Edward. De volgende dag zagen we hem rijden en toen hij stopte reden wij gewoon door. Hij stopte toch alleen voor een vogel. En jawel...we zagen een vogel.

De tweede dag was een katdag. We hebben een mannetje en vrouwtjes leeuw gezien. Cheetah waren er ook hoewel ik hard riep dat het een tijger was. Het was de eerste katachtige die in me op kwam en het was wel eenb eetje dom want tijgers bestaan niet in zafrika.
Verder Serval en genetkat. Dus het was best een intressante dag maar nog steeds geen luipaard.
Wat ook bijzonder was dat we de gehele dag geen giraf of zebra hadden gezien. Die staan op elke hoek!!! Maar toen niet.

De derde dag hadden we vroeg in de ochtend gelukkig nog wat zebra's gevonden. Ze waren dus niet in een dag uitgestorven.
De gehele dag lopen staren naar de bosjes maar nee hoor geen luipaard. Tijdens de lunch hebben we dat maar opgegeven en gingen we richting huis. Ongeveer 7 km voor de gate zagen we een grote groep impalas en ze waren aan het rennen, dat is altijd intressant dus we stopte. Ik vroeg wat het geluid betekende en Becca werd wild enthousiast. Misschien wel een leeuw. Vlak daarvoor hebben we gieren in de lucht zien circkelen en dat was een beetje vreemd op dat tijdstip van de dag. Dus ze draaid het busje om staat dan gewoon een luipaard naast de weg!!! Keek onze kant op en stak over. Hij heeft nog even mooi geposeerd voor wat foto's. We waren de eerste bij het dier maar hadden nog geen goed zicht. Er kwam een andere auto aan dus wij snel naar de impala's kijken. De vrouw in de auto keek ook en reed toen maar door. Dus wij konden een goed plekje vinden om de luipaard te fotograferen. Misschien een beetje lullig maar als een dier soms helemaal niet gespot wordt...dan zijn er geen regels meer en is het survival of the smartest.
Tevreden konden we dus naar huis en werden we nog even getrakteerd op een mannetjes olifant die langs de weg stond en ons bijna met zijn slurf kon aanraken.
Het was dus een geweldige trip!!

Vandaag was ook wel een leuke dag. Afgelopen nacht is er een babyvervet doodgegaan en Bob verrichte sectie. Dus we kwamen erachter dat ze het nog knap lang vol had gehouden met overleven.
Daarna bij een dier een stukje bot weggehaald omdat dit uitstak uit zijn teen. Echt bizar deze operaties. Vliegen op de dieren maakt allemaal neit uit. Alles gewoon met je hand aanraken maakt niet uit. Helaas was er geen ruimte om zelf nog wat hechtingjes te zetten net als de laatste keer maar dat geeft niet. Was al blij dat ik mocht kijken. Had namelijk in de ochtend een aapje laten ontsnappen uit zijn kooi...oeps. Maar die is weer veilig in zijn kooi terug.

Nou dat was het dan weer even voor nu.
Morgen ga ik naar mijn volgende project en ben erg benieuwd hoe het daar gaat worden.

Gr. Emmy

  • 28 Januari 2013 - 16:53

    Lisette:

    Heey Em!

    Super leuk om weer wat van je te lezen! Volgens mij heb je het echt super daar! Beetje bij operaties staan kijken... bah! maar echt wat voor jou.

    Veel plezier op het volgende project, ik lees wel weer wat je daar hebt laten ontsnappen.

    Groetjes Lisette

  • 28 Januari 2013 - 20:07

    Pauline:

    Het blijven (rot)apen he emmy
    Dikke x ons

  • 03 Februari 2013 - 14:27

    Juul:

    Hey Em!

    Weer eens een berichtje van mij.. Leuk om weer wat van je te horen. Leuk he om zo'n safari te doen? Maar jij heb wel het luipaard gezien! lucky you:) En al dat staren op zoek naar dat ene dier is best wel vermoeiend..
    Interresant hoor die operaties.. Maar je moet natuurlijk wel de aapjes in hun kooitje houden;)

    Succes op het volgende project, de leeuwen toch??
    Ahh.. Ik ben echt benieuwd!!

    Geniet er maar weer van, ik zie snel foto's!?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10688

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

IJsland 2016

20 December 2015 - 02 Januari 2016

Mozambique 2015-2016

18 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Zuid Afrika part ll 2015

28 Maart 2013 - 03 November 2013

Canada 2013

21 December 2012 - 31 December 2012

Zuid Afrika 2013

28 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Curacoa 2012

28 April 2012 - 05 Mei 2012

Mallorca 2012

17 Februari 2012 - 20 Februari 2012

Winterberg 2012

04 November 2011 - 21 November 2011

Japan 2011

17 April 2011 - 22 Mei 2011

Australië 2011

21 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

Nieuw Zeeland 2008

20 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Corfu 2007

Landen bezocht: